Saya yang memang Saya

Saturday, April 14, 2012

baby shower

yuhuu =)

Saya sedang bertabah mengharungi trimester ketiga kandungan saya. Sudah lapan bulan, sesak juga membawa perut ke huhu ke hilir tapi demi Auni kesayangan, ibu tempuh juga.

Alkisah, waktu kandungan mencecah tujuh bulan, Huda menghubungi saya. Katanya mahu buat "baby shower" untuk saya. Baby shower yg dirancang ni lebih kepada untuk berkumpul bersama rakan-rakan, makan-makan dan main games. Bukannya seperti acara adat melenggang perut tu.

Baby shower ni dibuat di rumah saya, tapi saya tak sediakan apa-apa sangat pun. Buka pintu terima tetamu saja hihi. Makanan konsep ala pot luck gitu. Masing-masing bawa seorang sedikit. Saya beli mee goreng basah, kuih udang, tauhu sumbat dan bancuh minuman. Aju bawa mini muffin & chocolate moist yg saya tempah (harga kawan2 pastinya), Aju juga bawa puding caramel dan air soya 1 karton! Baik utk ibu mengandung katanya.

Ema bawa set pizza + pepsi, Qila bawa kek, Akmal bawak dunkin donat dan Diba bawa ayam kfc. Huda pula masak spageti bolognese dan sandwich juga minuman yang tak sempat dihidang. Konsepnya konon hi tea (sebab tu banyak makanan manis-manis) tapi dah membawa sampai ke malam sebab sebahagiannya lambat sampai.


 posing ramai-ramai sebelum majlis berakhir

Aju yang pertama sampai sebab mahu hias rumah sekangkang kera saya ni untuk dapatkan mood baby shower.Warna-warni hiasannya, saya suka! Siap panjat meja untuk gantung hiasan paper fan dari siling. Saya tolong menyebok apa yang patut je hihi...






Kemudian Ema dan kawannya Mya sampai. Dikerah meniup belon sampai habis sepaket, tak kira korang takut belon meletup ke apa! Kemudian, si bakal ibu, Tim pun sampai. Kesian mereka ni, saya dera duduk lama sebelum dapat makan. Maaflah ye, room service tergendala pula hari tu.


dari kiri Ema, Mya dan Tim, antara VIP yg awal hadir


sebahagian dari hidangan pada hari itu


Kemudian barulah Akmal+partner, Qila dan Boy tiba. Sementara menunggu yang lambat bebenor sampai, kami sempat adakan sesi fotografi dalam rumah hihi, aktiviti kegemaran ramai ni bila-bila buat pun memang selalu dapat sambutan ;P






Akhirnya sampai juga Diba+Fad dan seorang lagi bakal ibu,  Huda+Ady. Masing-masing ada urusan sebelumnya, jadi tak boleh nak bising-bising kat dorang hihi. Huda habis kerja agak lewat, lepas tu kena masak pula untuk dibawa ke sini. Selesai makan, kami main beberapa game yg disediakan Huda. Seronok!!! Untuk yang menang tak ada hadiah hihi (tak ada penaja), tapi yang kalah didenda pakai topi baby dan hisap puting :P



ramainya mak buyung belon. dari kiri saya, Huda, Diba, Akamal dan Qila

game teka berapa besar perut bakal ibu 
game teka anak ikut feature mak atau bapanya

game habiskan soya dalam botol untuk bakal papa sekalian

siapa kalah, kena denda macam ni


Pendek kata, hati saya terhibur dan gembira pada hari itu. Harap tetamu-tetamu yang datang pun rasa begitu. Sungguh, saya tak mengharap diberikan hadiah tapi terima kasih banyak-banyak kepada yang sudi memberi. Kecil tapak tangan, nyiru saya tadahkan. 








Saya cuma berharap, hari itu menjadi kenangan manis dan pembakar semangat untuk saya membawa Auni kesayangan ke dunia ini :) 



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...