Saya yang memang Saya

Wednesday, May 25, 2011

Pre-wedding Photoshoot - Lanjutan

Saya ingin sambung sedikit lagi kenangan pre-wedding photoshoot kami di Bukit Broga, Semenyih. Boleh rujuk post ini utk baca cerita sebelumnya.

Kami mulakan p/shoot dgn saya berbaju dress merah hati dan tunang berkemeja warna sedondon dgn berkot. Saya ambil masa sikit (byk kot sebenarnya) utk buang rasa kekok bergambar dan beraksi. Entahlah saya memang begitu, nak tapi malu hehehe. Saya juga kurang tersenyum dalam persalinan pertama kami. Konon2 nk buat muka vain haha tapi x menjadilah. Senyum memikat lebih sesuai utk photoshoot spt ini kan...

tunang tersenyum, saya buat muka poyo pula







Sebenarnya saya betul2 x sangka cuaca di atas Bukit Broga tu panas (sgt panas bg saya haha). Dari gambar2 yg saya lihat sebelum ke sana, spt gambar rakan2 di FB, Bukit Broga kelihatan indah dan nyaman saje haha. Sekali bila dah naik, alamak hai x tahan kepanasan! W'pun sesudah hujan turun sebelumnya & jam baru saja pukul 9 pagi ketika itu. Dlm khemah tempat saya bersiap tu lagi kuat bahang panasnya terasa.

Cuaca panas biasanya buat saya rasa rimas, berlengas dan letih. Sebab itu juga saya hampir2 tak mahu menyalin pakaian yg ke2 (gaun putih) dan berhenti setakat itu saje. Nasib baik rakan2 memberikan nasihat. Kata mereka alang2 sudah ada disitu pakai sajelah.

Tapi sebelum salin baju kita makan dulu... Kami bedal nasi lemak yg ibu Aqilah masak n bekalkan tu. Ada gambar kami masa makan tu, mana ye? Malas pula nk mencari.

Selepas itu sambung semula p/shoot dgn gaun putih kembang & tunang hanya tukar ke kemeja warna putih. Seluar & kot tetap sama :p ... Personally, saya lebih suka persalinan saya yg ini sbb perut buncit sy lebih tersembunyi hihi... 










Kalau x salah, semua gambar persalinan ke2 kami ni photographer bidan terjunnya adalah Huda sbb Aqilah dah bergegas utk urusan lain. Hajat untuk bergambar dgn pakaian casual juga tidak tercapai sbb saya dah x larat nk tukar2 baju & bergambar dlm panas. Idea utk beraksi pun sudah kering kontang. Sudah buntu x tau mcm mana lagi nak posing. Tukang ambil gambar pun pasti sudah letih! Kesian, jadi cukuplah tu saya rasa..

Tapi sempat juga Huda & tunang berposing2 sebelum kami kemas semua brg2. Kami selesai dlm lebih kurang pukul 11 pagi. Yg kelakarnya, saya turun dgn kasut yg sudah tertanggal tapaknya & tunang hanya berstokin saja kalau x silap hahaha.. Masa turun tu saya lebih pancit dr mendaki, byk kali berehat.

Oh gambar2 ni saya edit guna adobe photoshop lightroom. Pertama kali guna lightroom, belasah saje & kebanyakan gambar ni sy cerahkan kulit sy yg gelap ni hihi.. Konon2 kalau cerah lebih cantiklah tu (minda terjajah betul).

Ok, rasanya itu saje. Jumpa lain waktu.

Bubye..

2 comments:

  1. wah! bestnyer pre wed kat broga! more pix pls :)

    ReplyDelete
  2. Terima kasih reen! insyaallah ada masa sy tambah gambar2nya

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...