Saya yang memang Saya

Thursday, May 20, 2010

Cakap kt Diri Sendiri

Selalunye klu ade org mngadu masalah die kt kite, kite rase mcm.."senang je, cubelah wat cmni...x pon klu die merungut2 lg kite ckp, "ko da wat ke mcm ni, mcm tu..", kite bagi cadangan penyelesaian..pastu kdg2 kite ckp "ko ni x cube lagi da bising..."

Tapi klu kite ade masalah & ngadu kt org, org bg jawapan yg sama..kite rase ahhh dorang ni x paham, keadaan aku lain..Tapi sebenarnye..ape yg lainnye..masalah tetap masalah..w'pun ade macam2 jenis masalah tapi masalah tetap masalah walaupun terjadi pd org2 yg berlainan..masalah tetap bende yg merunsingkan pale otak kite..

Jadi lain kali sebelum merungut2 tntang masalah kite kt org, lebih baik kite ngadu kt dri sendri..biar dri sndri bagi cadangan penyelesaian kt dri kite..tapi dri sndri xboleh bias lah..die kene mgadili dri kite atau masalah tu spt mane die mgadili atau menilai masalah org lain...

Yg penting jujur pd dri sendri..xkan kt dri sndri pun nk smbunyi2 prasaan, nk sorokkan fakta2 berkaitan ke haha..

Mgkin dgn cara ni hasilnye lebih mmberangsangkan...

Ini sebenarnye ingatan utk dri sendri, tapi mane tau berhasil juge klu org lain cube..Lain kali klu aku nk merungut2 pasal masalah aku, aku akan cube wat cmni...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...